Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Vše na co se potřebujete zeptat - otázky a odpovědi

1. Kdo nákladní či osobní vůz v Německu vybere, prověří rezervuje a přiveze?

Auto ověříme s Vámi, ať již jste si ho vybrali sami či s naší asistencí. Osobní vozy lze přivézt po vlastní ose nebo i na podvalu. Na rozdíl od autobazarů či majitelů vozidel nejsme jakkoliv vázáni ke konkrétnímu vozidlu, proto se Vám nemusíme snažit za každou cenu prodat konkrétní vůz.

2. Dovážíte také nákladní auta z Německa?

Svým klientům nabízíme cenově výhodnou alternativu jak k autobazarům, tak i dovozcům aut v ČR.

Naše služba je určena zejména všem těm, kteří chtějí v Německu koupit kvalitní auto za rozumnou cenu s minimalizací rizika a to od multikáry až po hasičské auto.

Auta s naší asistencí nekupujete od dovozců či překupníků.

Vozy, které s našimi klienty vybíráme nejsou vozy určeny v Německu pro export.

3. Je asistence dovozu nákladního auta dražší než osobního?

Ne není, a dokonce neúčtujeme ani extra náklady za vyřízení platby bez DPH v Německu. To však platí i u aut osobních.

4. Jsme dobrovolní hasiči ve větší obci poblíž Brna. Obdrželi jsme dotaci na nákup techniky, nicméně hledáme alternativu k nabídce v ČR, neboť ta je tristní. Jak to vypadá s nabídkou hasičských vozů v Německu?

Doba kdy i menší obce v Německu disponovaly dostatkem finančních prostředků na nákup nové techniky jsou už i tam pryč. Ve většině případů obce ale i tak „dosáhnou“ na zánovní nebo novější vozy. Ty starší se prodávají do celého světa. Jejich technický stav bývá většinou velmi dobrý.

5. Na kolik mě vyjdou převozní značky pro nákladní či osobní auto z Německa?

Neexistuje jednotná cena. Důvodem je zejména cena pojištění, kterou Vám před a kolem úřadů budou nabízet stejní lidé, kteří Vám i vyrazí převozní značky. Lákají, ale na cenu za převozní značky. Ty se od sebe liší, tak v rozmezí 12 až 20 Euro. Pojištění však můžete v případě značek s červeným pruhem koupit na stejnou dobu - např. 15 dní za 80 či 150 Euro. K této částce si připočítejte silniční daň v rozmezí 15 - 30 Euro (dle kubatury koupeného vozu) + cca. 30 Euro za výkon úřadu. Jednoduše řečeno žluté značky ca. 100 Euro, červené značky ca. 200 Euro

6. Můžu věřit v solidnost všech inzerátů na německých portálech typu www.mobile.de, www.autoscout24.de, www.automobile.de apod. i v případě, kdy mě překvapí výrazněji nižší cena než u většiny ostatních?

Pozor na neúměrně „výhodné“ nabídky – pokud není uvedeno telefonní číslo, tak se může stát, že jste našli prodejce, který vůz ani nemá. Po vyplnění dotazníku/zprávy na portálu Vám přijde barvitě zabalená odpověď, proč je vůz za výhodnější cenu. Tak například se jedná o architekta s řeckým jménem, který se z Německa po letech vrátil do Řecka a musel by tam platit vysoké daně při jeho přihlášení nebo voják, který se vrátil z Německa do Anglie, kde se připravuje na misi na blízkém východě. Oba Vám budou nabízet nezávaznou bezplatnou službu dodání vozu na vaši adresu. Budete mít 5 dní se s vozidlem seznámit a když Vám nebude vyhovovat nemusíte ho převzít / zaplatit. Ve skutečnosti budete ve styku s podvodníkem, který se bude zastřešovat známou spediční firmou, která z Vás bude mámit pod různými záminkami prostředky na clo apod. Nabídky těchto organizovaných skupin (většinou z jihovýchodní Evropy) následující den již nenajdete. Neztrácejte tedy s nimi svůj drahocenný čas a poohlédněte se raději po jiné nabídce.

7. Jsou nějaké rozdíly v kvalitě a ceně vozů zakoupených v různých částech Německa?

Obecně platí, že vozy zakoupené v západní polovině (i v původní části SRN před sjednocením) jsou v lepším technickém stavu a často i za lepší cenu, neboť tam nejsou obchodníci s auty z východní Evropy tak rozšířeni. Poměrně zajímavou lokalitou pro nákup aut z první ruky je podél lucemburských hranic.

8. Je možné s prodávajícím v Německu smlouvat a popř. kolik % je reálných.

Ano, ale větší šanci máte na začátku jednání, než vyrazíte. Po několika set kilometrové jízdě je logicky vaše pozice vůči prodávajícímu slabší.

Na místě je možné smlouvat většinou jen v těch případech, kdy prodávajícímu jasně prokážete, že na webu podal nepravdivou informaci o stavu vozidla. Na to většinou slyší, neboť by si na www.mobile.de, www.autoscout24, www.automobile.de apod, kde inzeruje svá auta mohl zkomplikovat život. Pozor, nikdy se nesnažte příliš energicky, neboť byste mohli dostat odpověď, že ho vydíráte a že to oznámí na policii (je to spíše jejich oblíbená póza, ale zbytečná). Kolik je možné usmlouvat se nedá paušalizovat. Před jízdou je reálných tak do 5%, pokud více než 10%, zpozorněte.

9. Našel jsem si stejné vozy v ČR levněji než v Německu.

V Německu si lidé ze střední a východní Evropy nekupují vozy primárně kvůli jejich ceně, nýbrž z důvodu lepšího technického stavu a bohatší výbavy. To znamená, že tito lidé upřednostňují lepší výbavu a tech. stav vozu za srovnatelnou cenu. Levněji v tomto případě nemusí znamenat výhodněji. Navíc je v Německu jakákoli manipulace např. s tachometrem, na rozdíl od ČR již dlouho trestným činem.

10. Proč mi nechtěli na německém úřadě prodat žluté značky pro převoz auta do ČR?

Úředníci požadují předložení potvrzení o trvalém bydlišti v Německu. Tímto si to úředníci zjednodušují a směřují Vás k červeným převozním značkám, u kterých musíte platit tzv. silniční daň. No a donedávna Vás (aby toho nebylo málo) posílali zaplatit tutot na celní úřad, čímž se Vám mohl nákup vozu prodloužit na dva dny.

Na jednu stranu je sice pravda, že žluté značky nejsou určeny pro cesty do zahraničí (z Německa), na druhou stranu se na ně vztahuje v členských zemích EU tzv. uznávací povinnost.

10. Koupit ojeté auto z dovozu ano či ne?

Pokud ojeté auto z dovozu, tak pořád vychází nejlépe Německo.

Znamená to tedy, že si pořídit ojeté auto z Německa je výhodnější než ho koupit v ČR?

Většinou ano, ale záleží, zda ojetinu kupujete u majitele v Německu nebo u dovozce již v ČR.

Doba, kdy se auta vozila primárně kvůli lepší ceně je pryč. Zájemci o vůz z Německa většinou hledají lepší výbavu a zachovalejší stav vozidla.

Proto se nedá vyloučit, že vozidlo z Německa nemůže během cesty do ČR např. „omládnout“ o pár desítek tisíc kilometrů.