Plánujete vaši hasičskou jednotku vybavit novým vozem, ale pořízení nového váš rozpočet neumožňuje? Pak si můžete vybrat z nabídky v ČR nebo využít nabídky vyřazených vozů záchranných jednotek v Německu.
HZS při přihlášení takových vozů zrovna "na ruku nejdou", nicméně při troše trpělivosti se můžete dostat k vozu, který v mnohém předčí i daleko novější nabízené v ČR.
Více níže:
Vážený pane,
posílám reference po ročních zkušenostech a provozu, jak jsem slíbil.
Vozidlo prošlo naprosto bez problémů dovozovou STK už za dva dny od příjezdu z Německa. Naprosto bez problémů, pouze zadní registrační značku jsme museli přeinstalovat z pravé strany na levou. Největší problém nám uměle vyrobilo HZS, když tvrdili, že musíme mít na dovezené auto novou certifikaci od TÚPO. Po jendání na GŘ HZS jsme si vyjasnili jejich tragickou interpretaci zákonů a od neopodstatněné certifikace museli ustoupit. Vozidlo bez řečí zařadili do IZS v polovině ledna letošního roku. GŘ k tomu dokonce vydalo pokyn pro celou ČR. Je třeba, aby vozidlo splňovalo vyhlášku 53/2010, jak vybavením, tak barevným označením. Není ale povinností cokoli certifikovat, pakliže nedojde na vozidle k závažným odchylkám od konstrukce vyrobené výrobcem, případně pokud by vozidlo bylo dovezeno z nečlenských zemí EU.
K zařazení do IZS jsme museli na vozidlo doplnit podelný bílý pruh kolem kabiny, volací znaky a symboly a zkratky informující o druhu nasazení vozidla.
V současné době máme čerstvě po STK. Bez problémů a s údivem techniků nad stavem auta.
Ukroutili jsme kličku od okna u řidiče. Nový mechanizmus jsme sehnali do dvou dní u Schaffer a Sýkora v Brně za pár stovek a sami vyměnili za půl hodiny. Rozbité vytápěné zpětné zrcátko u spolujezdce nás stálo cca 800,- a vyměněné bylo i s připojením k elektřině za 20 min. Ještě jsme si ulomili madlo od rolety na nástavbě. V Avia Karosérie v Brně nás přišlo na 257,- Kč.
Geniální stroj, jednoduchý s úžasným přístupem pro opravy i údržbu, bez elektroniky, blbuvzdorný, tlak vzduchu v brzdách za týden takřka neklesne. Po nastartování je dofoukáno cca za 25 vteřin, takže už ani nepřipojujeme kompresor.
Všichni se podivují vynikajícím stavem vodního čerpadla. Bylo dobře, že jsme nekupovali nic před smrtí a že už splňovalo novější normu. Je to jedna z věcí kterou požaduje vyhláška 53/2010 ve které je přímo číslo EN.
Určitě pozdravujte rodinu Spoererových, pokud je uvidíte. Jejich přístup k prodeji, maximální ochota, naprostá transparentnost a korektní jednání nám vyrazili dech všem.
Ještě jednou děkuji za Vaše profesionální služby.
S uctivým pozdravem Michal Kraus, velitel JSDHO Lovčičky