Dovoz ojetého vozu z Německa na "vlastní pěst" i přes německé auto portály typu mobile.de či autoscout24.de je obecně spojené s menším rizikem manipulace s historií vozu než v Čechách, ale zcela vyhnout se jí nelze ani v Německu.
Existuje pár zásad, které toto riziko minimalizují:
a) Ptejte se, zda je prodejce i majitelem a jak dlouho (manipulace s tachometrem jakožto trestný čin má v Německu již dlouhou tradici).
b) Pokud u víceletého vozidla budou nové přední autosedačky, řadící páka, pedály a jiné prvky, které Vám ke stáří vozu budou připadat neúměrné – raději se poohlédněte po jiném voze, neboť tyto výměny mohou být součástí manipulace s vozem.
c) Zda není propadlá technická prohlídka, emise a auto má platné SPZ.
d) Rovněž se zajímejte i o to, zda bylo vozidlo někdy poškozeno a jestli jsou k případné opravě doklady (pokud možno od autorizovaného servisu).
e) Pokud existuje servisní knížka se zápisy od autorizovaného servisu (přímý majitelé mívají i doklady o zaplacení), tak se dá snadněji ověřit historie vozu.
f) Požádejte prodejce, zda by Vám mohl zaslat jejich scan do mailu (příp. faxem, neboť v Německu je fax ještě běžnou záležitostí – jedná se o právně závaznou variantu na rozdíl od mailové zprávy).
g) Nechte si poslat i kopie ostatních dokladů k vozu (Fahrzeugbrief, Fahrzeugschein).
h) Neříkejte, že jedete z ciziny – můžete být i cizinec žijící v Německu (budete mít lepší vyjednávací pozici).
i) Pokud máte známého odborníka na auta či automechanika, požádejte ho, ať jede s Vámi.
j) Zkontrolujte si doklady od vozidla s těmi podklady, co Vám prodejce před jízdou zaslal.
k) Pečlivě si překontrolujte údaje v kupní smlouvě.
l) Neztrácejte čas s prodejci s ojetými vozy, kteří se specializují na vozy pro vývoz.
V případě, že se domluvíte německy a můžete obětovat 1 den dovolené, tak ušetříte za služby dovozce či zprostředkovatele v průměrné výši 10 – 20 tis. Kč.