Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Chci si dovézt auto z Německa – jaké mám možnosti?

  1. Koupím si auto z dovozu v českém autobazaru – nejjednodušší, ale nejrizikovější varianta, neboť jste zcela odkázáni na to co Vám majitel autobarazu o historii vozu řekne. Doba, kdy se auta z Německa vozili kvůli ceně je minulostí. Dnešním rozhodujícím argumentem pro dovoz aut především z Německa je lepší technický stav a bohatší výbava oproti tuzemským vozům za stejnou cenu.
  2. 2. Pověřím autobazar či dovozce aut dovozem auta, dle zadaných kritérií a ceny. Většina z nich nabízí dovoz aut na klíč, při kterém se nemusíte téměř o nic starat. Auto Vám vyberou, přivezou a vyřídí formality na českých úřadech. Vy si ve většině případů auto jen pojistíte. Takže se jedná pro Vás rovněž o poměrně jednoduchou variantu. Nicméně je dobré si o autě u prodejce v Německu (před platbou zálohy zprostředkovateli) ověřit základní údaje o vozidle. Nejsou výjimkou ani ty případy, kdy mezi platbou za vozidlo v Německu a mezi přihlášením na české SPZ byly stočeny kilometry.
  3. Pověřím zprostředkovatele dovozem auta, dle zadaných kritérií a ceny. Na rozdíl od varianty č. 2 Vám zprostředkovatel nabídne možnost se spolupodílet na výběru vozidla na německých auto portálech typu: mobile.de, autoscout24.de, automobile.de apod. Odsouhlasený vůz Vám po zaplacení zálohy přiveze. Tato varianta Vám podstatně sníží riziko „kupovat zajíce v pytli“. Na druhou stranu zůstává nevýhoda si auto osobně prohlédnout či vyzkoušet. Rovněž placení zálohy za vůz, který jste viděli pouze na fotografii přináší určitá rizika. Zde bývá zlomový okamžik, kdy někteří zájemci o vůz z dovozu si koupi rozmyslí. Pravdou je, že případným rizikům či minimálně dohadům se může při této variantě vystavovat i zprostředkovatel.
  4. Pověřím zprostředkovatele spoluprácí při výběru konktétního vozu v Německu. U této varianty je zprostředkovatel spíše konzultantem a překladatelem, který za Vás zařídí všechny náležitosti kolem koupě vozu v Německu. Převoz auta je řešen směrem do Německa spolujízdou a zpět oběma vozy po vlastní ose, což kupujícím šetří náklady za odtahovou službu či extra náklady za druhého řidiče. Určitou nevýhodou může být pro kupujícího čas strávený do Německa a zpět, nicméně možnost si vozidlo před koupí prohlédnout a vyzkoušet tuto nevýhodu vyvažuje.

 

Každá z výše uvedených variant má své zastánce i odpůrce.

U varianty č. 1 je vysoká pravděpodobnost, že si koupíte v Německu levně zakoupený havarovaný a v Čechách opravovaný vůz. Rovněž historie u těchto vozů bývá s velkým otazníkem.

Varianta č. 2 je poměrně rozšířenou službou, neboť se kupující nemusí téměř o nic starat. Nicméně si v tomto případě za tučnou provizi můžete s velkou pravděpodobností pořídit vůz, který byl v Německu určen pro export. Zkrátka auto, které by se prodejce bál v Německu prodat.

U varianty č. 4 se na rozdíl od varianty 1, 2 a 3 nemusí řešit záloha, ale je pro kupujícího časově náročnější. Odměnou za obětovaný 1 den dovolené jsou zhruba třetinové finanční náklady spojené s dovozem oproti variantě na klíč. Navíc si auto před platbou prohlédnete a vyzkoušíte.