UAMK informovala s odkazem na zdroj ministerstva dopravy České republiky, že došlo na straně Spolkové republiky Německo k úpravě dokladů pro převozní značky se žlutým pruhem, které jsou v ČR uznávané a nehrozí postih od policie ČR.
UAMK informovala s odkazem na zdroj ministerstva dopravy České republiky, že došlo na straně Spolkové republiky Německo k úpravě dokladů pro převozní značky se žlutým pruhem, které jsou v ČR uznávané a nehrozí postih od policie ČR.
Pokud prodejce automobilu v inzerátu uvádí cenu BRUTTO i NETTO, upozorněte prodejce, že automobil vyvezete do jiného členského státu a že nepodléhá zdanění z přidané hodnoty v Německu, ale naopak v cílové zemi kam bude vyvezen - v našem případě do ČR. Vezměte si s sebou potvrzení o daňové registraci k DPH v ČR a výpis z OR a trvejte o uvedení ceny NETTO (bez daně) do smlouvy.
Možnost, resp. nemožnost použití v mezinárodním provozu není dána vlastní registrační značkou, ale dokladem, který je k ní vystavován resp. způsobem jeho vyplnění.
Pro auto bez technické či emisí jen s odtahovkou či vlekem.
Dovoz aut z Německa bez technické či emisí se prodraží.
Od 1. dubna Vám německé úřady při dovozu aut z Německa "žluté převozky" bez platné technické a emisí již nevydají.
Ano, ale mnohé se za posledních 20 let změnilo:
- Nová malá auta dnes pořídíte v Čechách za podobnou cenu nebo nepatrně levněji než v Německu. Nicméně se vozy v Čechách prodávají s nižším stupněm výbavy, neboť i malá auta bývají v Německu lépe vybavená.
Dovoz ojetého vozu z Německa na "vlastní pěst" i přes německé auto portály typu mobile.de či autoscout24.de je obecně spojené s menším rizikem manipulace s historií vozu než v Čechách, ale zcela vyhnout se jí nelze ani v Německu.